V Administrace – Firma je možné měnit konfiguraci nastavení platící pro celou firmu.
Přehled zobrazuje název firmy, počet uživatelů a čteček, datum založení firmy, počátek odpočtu licence (modul docházky | modul přístupu | vozidla | alkohol), datum vypršení licence (modul docházky | modul přístupu | vozidla | alkohol) a verzi modulů docházky, přístupu, vozidla a alkohol (zelená – plná verze, žlutá – omezená verze).
Chcete-li zobrazit počátek odpočtu licence nebo datum jejího vypršení u všech modulů, najeďte kurzorem na svislou čáru v příslušném sloupci a vyčkejte, dokud se nezobrazí okno s požadovanými informacemi.
docházka Rozdíl mezi plnou a omezenou verzí modulu docházky je v tom, že v plné verzi je možné sledovat docházku zaměstnanců (odpracovaná doba, nepřítomnosti, pracovní směny, reporty, žádosti, ...). V omezené verzi funguje administrace uživatelů, čteček, oblastí, typů přístupů, poboček a firem.
přístup Rozdíl mezi plnou a omezenou verzí modulu přístupu je v tom, že v plné verzi je možné vidět historii přístupů a je možné generovat reporty přístupu. V omezené verzi funguje veškerá administrace řízení přístupu, ale jsou vidět záznamy (přístupy) pouze za posledních 7 dní.
vozidla, alkohol Tyto moduly jsou pouze v plné verzi.
Obecné

Název a IČO slouží pro účely reportů.
Jazyk nastavuje jazyk webové a mobilní aplikace pro celou firmu. Uživatel může mezi jazyky přepínat v záhlaví webové aplikace.
Kalendář svátků určuje dny pracovního klidu pro celou firmu. V případě potřeby je možné nastavit jiný kalendář svátků pro konkrétní uživatele nebo celé pracovní skupiny:
- v Administrace – Pracovní skupiny – editace pracovní skupiny – záložka Obecné se nastavuje kalendář svátků, který platí pro editovanou pracovní skupinu. Buď je kalendář svátků děděn z nastavení firmy nebo je pracovní skupině nastaven kalendář svátků vlastní
- v Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Obecné se nastavuje kalendář svátků, který platí pro editovaného uživatele. Buď je kalendář svátků děděn z nastavení pracovní skupiny (pracovní skupina může mít kalendář svátků zděděný z firmy nebo nastavený kalendář svátků vlastní) nebo je uživateli nastaven kalendář svátků vlastní
Firma má několik zahraničních poboček. Uživatele rozdělíme do pracovních skupin podle toho, v jaké zemi pracují. Každé pracovní skupině pak můžeme nastavit jiný kalendář svátků. Uživatelé budou mít nastavený kalendář svátků podle toho, v jaké jsou pracovní skupině.
Firma má zaměstnance, kteří pracují v zahraniční. Firma má nastavený kalendář svátků a pouze konkrétním uživatelům se nastaví kalendář svátků jiný.
Podle nastavení výchozí časové zóny se předvyplňuje časová zóna při přidávání nových čteček. Podle nastavení výchozí pracovní skupiny, výchozí pobočky a výchozí skupiny uživatelů se předvyplňuje pracovní skupina, pobočka a skupina uživatelů při přidávání nových uživatelů.
API klíč slouží jako unikátní označení firmy pro potřeby externích systémů a webové služby.
V období před datem účetní uzávěrky není možné editovat docházku:
- nelze vkládat/editovat/mazat plány
- nelze vkládat/editovat události
- nelze vkládat a vyřizovat žádosti
- nelze vkládat/editovat/mazat aktivity
- nelze opravovat chyby
- nelze převádět fond
Pokud chcete upravovat docházku poté, co byla nastavena účetní uzávěrka, je potřeba posunout datum uzávěrky, provést změny a případně opětovně datum uzávěrky nastavit.
Nastavené datum je možné posunout do minulosti jen na začátek předchozího měsíce.
Účetní uzávěrku je vhodné použít ve chvíli, kdy neočekáváme změny docházky (jsou vyřízené všechny žádosti, jsou opravené všechny chyby docházky, …) a docházka je připravená pro generování reportů. Nastavením účetní uzávěrky zabráníme provádění změn v odsouhlasené docházce.
Upozornění

V záložce Upozornění – sloupec Odesílat se nastavuje zasílání nebo nezasílání automaticky generovaných emailů obsahujících různá upozornění. Upozornění může chodit jak běžným uživatelům, tak správcům docházky (uživatelům, kteří mají dohled na jiné uživatele). Ve sloupci si u některých upozornění můžete také nastavit, aby byly notifikace odesílány do mobilní aplikace SYSDO.
Vždy musí mít daný uživatel vyplněný email v: Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Obecné – část Kontakty. Email s chybou uživatele je možné také zaslat na jeden další email, který musí být vyplněný v Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Upozornění – (Pokročilý režim) – možnost Posílat upozornění na jiný email.
Nastavení se zde přebírá buď z nadřazené firmy (distributor) nebo si můžete zvolit nastavení vlastní. Nastavení firmy je přebíráno také nastavením pracovních skupin (Administrace – Pracovní skupiny – editace pracovní skupiny – záložka Upozornění), nastavení pro pracovní skupiny je přebíráno nastavením uživatelů (Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Upozornění).
Osobní chyby v docházce
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, uživateli, kterému vznikla chyba v docházce, je zaslán email SYSDO – Chyba v docházce.
Chyby v docházce od uživatelů
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odeslán e-mail s předmětem SYSDO – Chyba v docházce, pokud dojde k chybě v docházce u uživatele na kterého má dohled. Ve sloupci Nastavení si zároveň správce docházky může nastavit, kdy chce tyto e-maily hromadně dostávat – denně, nebo pouze v konkrétní den a čas.
Neschválené aktivity uživatelů
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odesláno upozornění na neschválenou aktivitu uživatele, pokud si uživatel na kterého má dohled zadal aktivitu, která vyžaduje schválení.
Žádosti od uživatelů
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je zaslán email SYSDO – Nová žádost.
Ukončení smlouvy uživatele
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odesláno upozornění na ukončení platnosti smlouvy uživatele na kterého má dohled.
Založení uživatele
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odesláno upozornění na založení nového uživatele.
Zneaktivnění uživatele
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odesláno upozornění o zneaktivnění uživatele na kterého má dohled. Aktivní uživatel se může přihlásit a je za něho účtována licence. Zneaktivnění uživatele se nastavuje v Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Obecné – část Aktivní.
GDPR
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odesláno upozornění na anonymizaci uživatelů, smazání dat uživatelů nebo smazání uživatelů na které má dohled po určitém čase od jejich odchodu. Nastavení těchto parametrů lze upravit v sekci Administrace – Firma – Aplikace – GDPR.
Uživatel nepřišel do práce
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odeslán e-mail s předmětem SYSDO – Chyba v docházce, pokud uživatel na kterého má dohled nepřijde do práce v pevné části pracovní směny. Detailnější nastavení si můžete zvolit v záložce Firma – Aplikace – Docházka – Ostatní.
Nevyřešené žádosti
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci docházky je odesláno upozornění na přítomnost nevyřešených žádostí u uživatelů na které má dohled.
Vysoký obsah alkoholu
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci čteček je odesláno upozornění, že testovanému uživateli byla naměřena vysoká hladina alkoholu, tj. hodnota nad stanovený High limit. Správce čteček si zároveň může povolit zasílání notifikací do mobilní aplikace SYSDO.
Kalibrace alkohol testeru
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano – všechny alkohol testery, správci čteček je odesláno upozornění o překročení počtu provedených měření nebo o uplynutí maximální doby pro provedení kalibrace. V Administrace – Čtečky – editace čteček – záložka Obecné – sekce Kalibrace si můžete nastavit, kdy má přijít první upozornění (obvykle před koncem nastaveného kalibračního období) a kdy druhé (po uplynutí nastaveného období).
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano – HW správa čteček (alkohol testerů), správci čteček je odesláno upozornění, že je potřeba provést kalibraci u některého z alkohol testerů, jejichž správu má nastavenou v Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Oprávnění – Správa čteček. Tato možnost se volí, pokud má uživatel na starosti správu pouze vybraných alkohol testerů (ne všech).
Správce čteček si zároveň může povolit zasílání notifikací do mobilní aplikace SYSDO.
Neprovedené testování alkoholu
Pokud je zaškrtnuta možnost Ano, správci čteček je odesláno upozornění, že uživatel, jenž byl vyzván k testování na přítomnost alkoholu, test neabsolvoval. Správce čteček si zároveň může povolit zasílání notifikací do mobilní aplikace SYSDO.
Aplikace
Docházka
Složky docházky
Obsahuje seznam všech událostí:
- lékař
- nemoc
- služební výjezd
- dovolená
- sick day
- placené volno
- neplacené volno
- přesčas
- kompenzace
- rodičovská dovolená
- mateřská dovolená
- otcovská dovolená
- ošetřování člena rodiny
- soukromý odchod
- diety
- home office – při nastavení Plán (Ano), Přístup (Ne) platí, že Home office = ideální fond. Odpracovaná doba = ideální fond. Není potřeba žádný přístup.
- pohotovost – pokud je nastaven Přístup Ano, pak před začátkem plánu musí být přístup Pohotovost, jinak se vygeneruje chyba „chybí pohotovost“.
- absence
Ve sloupci Povoleno můžete tyto události povolit nebo zamítnout. Pokud má událost na výběr ve sloupci Plán, znamená to, že při volbě možnosti Ano vyžaduje plán a bez plánu se vygeneruje chyba. Pokud je zvolena u události možnost Ano ve sloupci Přístup znamená to, že plán vyžaduje přístup. Bez přístupu se vygeneruje chyba. Sloupec Podtyp zahrnuje podtypy pro placené a neplacené volno (pohřeb, narození dítěte, stěhování, darování krve, účast ve volební komisi).
V sekci Dovolená a Sick day si můžete vybrat, jestli chcete dovolenou vybírat po dnech, po půldnech nebo po hodinách. Vybrání půl dnů dovolené | sick days funguje tak, že při naplánovaní prvního půl dne dovolené | sick day, se z fondu odečte jeden celý den. Při naplánovaní druhého půl dne se neodečte nic. Půl den dovolené nebo sickday, si bere automaticky počet hodin podle nastaveného ideálního denního fondu v pracovní směně. Když tento fond nastaven není, hodnota se odvíjí od hodnoty Odpracovat nastavené v editaci pracovní směny. Pokud ani tato hodnota není nastavena, automaticky se na půl den započítají 4 hodiny u jakkoli dlouhé pracovní doby. Na toto je potřeba myslet u pracovníků, jejichž pracovní doba není klasických 8 hodin.
V sekci Lékař si nastavujete, jestli chcete vkládat pouze začátek události Lékař nebo i konec.
Kromě pracovního fondu, fondu dovolené a sick days si můžete v sekci Fond nastavit i ostatní fondy (lékař, OČR). Tyto ostatní fondy pak můžete spravovat v Administrativa – Fond.
Nastavení příplatků za práci najdete v sekci Příplatky. Zde můžete definovat časové rozmezí (Od–Do), během kterého se příplatky uplatňují (např. odpolední, noční směny apod.), a také výši příplatku v procentech (např. 30 %).
Ostatní
V sekci Pružná směna můžete nastavit, zda mohou mít uživatelé ve své pružné pracovní době naplánované události jako Lékař nebo Služební cesta.
V sekci Kontrola docházky si můžete nastavit odesílání upozornění na nepříchod uživatele do práce, včetně času, kolik minut před začátkem pevné části směny má upozornění dorazit (v rozmezí 0–20 minut).
Při volbě Zaokrouhlování přístupů (možnost Ano) se bude v pružné a celopružné pracovní době zaokrouhlovat zvlášt Příchod, Odchod i Pauza. Pokud zvolíte možnost Ne, v pružné a celopružné pracovní době se bude zaokrouhlovat hodnota celé odpracované doby. Tu si můžete nastavit v Administace – Pracovní směny – editace pracovní směny – Hodnota zaokrouhlení. Převod povolený vždy (možnost Ano) znamená, že napracované hodiny si uživatel může převést do dalšího vyrovnávacího období bez toho, aby správci docházky přišlo upozornění chyba v docházce. Vyrovnávací období se nastavuje v Administace – Pracovní směny – editace pracovní směny – Vyrovnávací období.
V sekci Pauza si nastavíte, jestli chcete, aby se kuřácká pauza odečítala od obědové. Zároveň si můžete nastavit, jestli se má čas při překročení pauzy počítat jako odpracovaný.
V záložce REST API lze zadat více IP adres oddělených čárkou, ze kterých je povolený přístup k webové službě. Pokud není vyplněná žádná IP adresa, přístup je povolený odkudkoliv.
V sekci Nastavení svátku při práci přes půlnoc můžete vybrat, jestli svátek začíná prací co začíná před svátkem nebo prací co začíná ve svátek.
Sekce Aktivity upravuje zadávání nových aktivit. Při zvolení možnosti Předvybírat poslední aktivitu se při vkládání nové aktivity předvyplní poslední zvolená aktivita. Pokud zvolíme i možnost Předvyplňování poslední aktivitou, předvyplní se nám poslední aktivita.
V sekci Limity převodu fondu nastavujete hodnoty maximálního převodu kladného i záporného pracovního fondu. Také určujete, zda je převod počítán jako přesčas a jaké je časové omezení převodu fondu (neomezeně, 1 měsíc, 2 měsíce, 3 měsíce, jiné).

Funkce

V záložce Funkce je možné aktivovat ověření pomocí SPZ. Dále zde najdete nastavení pro správu zobrazení uživatelů a jejich aktivit.
Pokud zvolíte možnost Ano u položky Skupiny uživatelů, zobrazí se další řádek, ve kterém si vyberete strom uživatelů – tedy pracovní skupiny nebo jednotlivé uživatelské skupiny. V dalším kroku určíte, zda chcete uživatele testovat.
Na závěr povolujete používání aktivit, které si uživatelé vkládají do denních plánů, případně zda má být povoleno klonování aktivit – tedy kopírování již vytvořených záznamů při přidávání nových aktivit v Administrace – Aktivity – ikona .
Komponenty

Záložka Komponenty slouží k přizpůsobení vzhledu aplikace.
Plán
Pokud zvolíte možnost zobrazení šipek, v levém horním rohu se vám objeví šipky doleva a doprava, pomocí nichž můžete rychle zobrazovat plány dalších uživatelů.
Tlačítko účetní uzávěrky
(zobrazení v horním informačním panelu záložky Plán)


Práce v noci:
- dle data – pokud je směna přes půlnoc, např. (22:00 – 6:00), 2 hodiny se započítávají do dne, kdy směna začala a 6 hodin do dne následujícího
- dle směny – celá směna se započítává do dne, kdy směna začala
- vlastní
Měsíční přehled dovolené
Zobrazení uživatelé:
- všichni uživatelé
- dle dohledu
- dle skupin uživatelů
Typ zobrazení uživatele:
- příjmení a jméno
- příjmení a jméno (PIN)
- příjmení a jméno (EID)
Souhrnný náhled aktivit
Zobrazení uživatelé:
- jen sebe
- dle skupin uživatelů
- dle dohledu
- všichni uživatelé
Přehled přítomnosti
Zobrazení uživatelé:
- všichni uživatelé
- dle skupin uživatelů
- dle dohledu
Zobrazení oblasti/čtečky:
- vše
- podle správy
E-mail (Zobrazení):
- všichni uživatelé
- uživatelé s dohledem
- administrátoři
- administrátoři + uživatelé s dohledem
- nezobrazovat
GPS pozice (Zobrazení):
- všichni uživatelé
- uživatelé s dohledem
- administrátoři
- administrátoři + uživatelé s dohledem
- nezobrazovat
Volná směna:
- ano
- ne



Přehled přístupů
Pracovní skupina – zobrazení pracovní skupiny v záložce Přehled přístupů:
- ano/ne
Zobrazení GPS souřadnic:
- ano/ne
Zobrazené oblasti:
- vše
- podle správy
Externí systémy

Systém SYSDO je možné propojit s externími systémy:
- mzdový systém ABRA
- do Abry je potřeba nainstalovat SYSDO modul
- Abra musí podporovat modul pro scripting
- ticketovací systém EDA – ze SYSDO si zkopírujeme API klíč pro GET a tento klíč vložíme na firmu v systému EDA
- eshop
Externí systémy se párují pomocí jedinečného API klíče, dále je pak potřeba spárovat jednotlivé uživatele.

Kontakty

Kontaktní údaje firmy:
- Název organizace
- IČO
- Bankovní účet
- Adresa
- Telefon pro komunikaci
- Email pro komunikaci
Stravování

V záložce Stravování se zapíná a vypíná modul Stravenky. Na stravenku má uživatel nárok, pokud odpracuje zadaný počet hodin. Můžete také nastavit počet hodin, které jsou potřeba (podle zadaných pravidel) odpracovat pro získaní druhé stravenky. Například pokud odpracované hodiny budou 3 a odpracované hodiny pro druhou stravenku 11, tak pokud zaměstnanec odpracuje 11+ hodin, budou se mu počítat 2 stravenky. Pokud nechcete počítat druhé stravenky, zadejte hodnotu 0.
Dále je možné definovat, zda se do odpracovaných hodin má započítat doba u lékaře, volný lékař, doba služebního výjezdu, doba volného služebního výjezdu, doba placeného volna a případně také home office.
Počet stravenek, na které má uživatel nárok, se zobrazí v reportu Měsíční přehled jednotlivce jako suma dnů ve sloupečku Odpr. (Odpracováno).
GDPR

V záložce GDPR si můžete nastavit dobu Anonymizace uživetelů, tj. smažou se uživateli všechny osobní a kontaktní údaje, GPS pozice, fotografie přístupů, čísla karet, otisky, obličeje a hesla. Doba se počítá od data odchodu.
Dále si můžete nastavit dobu Mazání dat uživatelů nebo dobu Mazání uživatelů, což je doba, po jejímž uplynutí se smažou data uživatele nebo samotní uživatelé. Obě se počítají od data odchodu. Na výběr jsou v každém případě možnosti 1 rok, 2 roky nebo 3 roky.
Ikona otevře dialog pro výběr dat, které se smažou. Zde si určíte časové omezení, uživatele a data.