Pracovní skupiny

Pracovní skupiny slouží k rozdělení uživatelů do skupin podle společných vlastností. Výhodou je, že celé pracovní skupině lze přiřadit pracovní směnu.

Přidání nové pracovní skupiny

Novou pracovní skupinu vytvoříte zvolením ikony v levém horním rohu obrazovky. V záložce Obecné skupinu pojmenujte a vyberte, jestli se bude jednat o skupinu Výchozí – výchozí pracovní skupina je jedna a předvyplňuje se při vytváření nových uživatelů. Zvolte také Výchozí časovou zónu a Kalendář svátků.

Kalendář svátků určuje dny pracovního klidu pro všechny uživatele v pracovní skupině. Může být zděděný z nastavení firmy nebo je možné nastavit jiný kalendář svátků pro pracovní skupinu.

V případě potřeby je možné nastavit jiný kalendář svátků pro konkrétní uživatele v AdministraceUživatelé – editace uživatele – záložka Obecné, kde se nastavuje kalendář svátků, který platí pro editovaného uživatele. Buď je kalendář svátků děděn z nastavení pracovní skupiny (pracovní skupina může mít kalendář svátků zděděný z firmy nebo nastavený kalendář svátků vlastní) nebo je uživateli nastaven kalendář svátků vlastní.

V záložce Uživatelé vyberte buď celé skupiny uživatelů nebo jednotlivce, kteří budou zařazeni do námi vytvořené skupiny. Tyto uživatele vybíráme z Pracovních skupin (pokud máme založené) nebo z Výchozí.

V záložce Upozornění se nastavuje zasílání nebo nezasílání automaticky generovaných emailů obsahující upozornění na:

  • Osobní chyby v docházce
  • Chyby v docházce od uživatelů
  • Neschválené aktivity uživatelů
  • Žádosti od uživatelů
  • Ukončení smlouvy uživatele
  • Založení uživatele
  • Zneaktivnění uživatele
  • GDPR
  • Uživatel nepřišel do práce
  • Nevyřešené žádosti
  • Vysoký obsah alkoholu
  • Kalibrace alkohol testeru
  • Neprovedené testování alkoholu

Nastavení se zde automaticky přebírá z nadřazené firmy. Pokud chcete nastavení změnit, zvolte ANO nebo NE.

Uživateli, kterému vznikla chyba v docházce, je zaslán email SYSDO – Chyba v docházce. Uživatel musí mít vyplněný email v AdministraceUživatelé – editace uživatele – záložka Obecné – část Kontakty.

Email s chybou uživatele je možné také zaslat na jeden další email, který musí být vyplněný v Administrace – Uživatelé – editace uživatele – záložka Upozornění – (Pokročilý režim) – možnost Posílat upozornění na jiný email.

Při žádostech uživatelů je správci docházky (uživateli, který má nastavený dohled na uživatele, který vložil žádost) zaslán email SYSDO – Nová žádost. Správce docházky musí mít vyplněný email v AdministraceUživatelé – editace uživatele – záložka Obecné – část Kontakty.

Detaily docházky pro novou pracovní skupinu si nastavíte v záložce Docházka. Pokud má skupina pružnou pracovní směnu, můžete si nastavit, jestli v pružné části směny mohou uživatelé navštívit lékaře nebo vyrazit na služební cestu. Dále můžete kontrolovat docházku, pokud si nastavíte zaslání upozornění, když uživatel z dané pracovní skupiny nepřijde do práce. V tomto případě si volíte i dobu před začátkem pracovní směny, kdy vám má upozornění dojít. Sekce Pauza obsahuje volbu, jestli se má kuřácká pauza odečítat od obědové pauzy. V sekci Aktivity si můžete předvybrat poslední aktivitu jako novou aktivitu. Podle preferencí si můžete zvolit časové limity převodu pracovního fondu. V sekci Příplatky si nastavujete odpolední, noční a jiné směny, stejně jako procentuální příplatky za práci v těchto časech.

V záložce Komponenty si nastavujete, zdali se vám má zobrazit Měsíční přehled dovolené u všech uživatelů nebo jen u uživatelů dle dohledu. To samé platí i pro zobrazení Souhrnného náhledu aktivit včetně zobrazení jen sebe sama. Poslední sekcí v záložce je nastavení plánu Práce v noci dle data nebo dle směny.

Dle data – pokud je směna přes půlnoc, např. (22:00 – 6:00), 2 hodiny se započítávají do dne, kdy směna začala a 6 hodin do dne následujícího

Dle směny – celá směna se započítává do dne, kdy směna začala

Všechny výchozí nastavení jsou zvoleny dle nastavení firmy.

Editace pracovní skupiny

Editovat pracovní skupinu můžete po stisknutí ikonkyumístěné před danou pracovní skupinou. Struktura nastavení pracovních skupin je stejná jako při zakládání nové pracovní skupiny s jedinou výjimkou, a to je nastavení Účetní uzávěrky v záložce Obecné. Ve výchozím nastavení je účetní uzávěrka nastavena na poslední den minulého měsíce, můžete si ale zvolit i nastavení vlastní.

Kdo koho může vidět v Přehledu přítomnosti si můžete nastavit ve skupinách uživatelů. Zde můžete vybrat, koho může skupina sledovat nebo kdo naopak může sledovat zvolenou skupinu, např. okruh vedoucích pracovníků.