Virtuální terminál plně nahrazuje HW čtečky v zadávání přístupů zaměstnanců, podle kterých se počítá odpracovaná doba. Značně se tak snižují pořizovací náklady, protože uživatelé mohou k zadávání přístupů používat jakýkoliv počítač s připojením k internetu. Ověření uživatele pak probíhá pomocí hesla nebo PIN.
Vytvořit nový virtuální terminál nebo upravovat terminál stávající je možné v Administrace – Čtečky.
model: Virtual
Systém nabízí dva typy virtuálních terminálů: interní a veřejný. Interní terminál je přístupný poté, co se uživatel přihlásí do svého SYSDO účtu (Virtuální terminál v záhlaví stránky). Veřejný virtuální terminál je dostupný všem zaměstnancům z webové adresy https://sysdo.eurosat.cz/terminal.
Na výběr je z následujících stavů virtuálního terminálu:
- povoleno – terminál mohou používat všichni přiřazení uživatelé
- povoleno jen pro schválená zařízení – používání terminálu je nutné schválit
- nepovoleno – typ terminálu se nepoužívá
Zařízením je v tomto případě myšlena kombinace počítače a prohlížeče. Na konkrétním počítači je jiný terminál v prohlížeči Chrome a jiný terminál v prohlížeči Firefox.
O terminál žádá běžný uživatel (většinou interní virtuální terminál) nebo sám administrátor, který zřizuje veřejný virtuální terminál pro více uživatelů, např. kiosek na chodbě či u vstupu.
Pokud je ve firmě vytvořených více virtuálních terminálů, je uživatel nejprve vyzván k tomu, aby vybral, o který virtuální terminál požádá.
Žádost o terminál musí být schválena správcem docházky (administrátorem).
Pro zabránění používání virtuálního terminálu je možné zamítnout žádost o virtuální terminál a v případě veřejného virtuálního terminálu lze použít tlačítko vypnutí v pravém dolním rohu.
Čtečky jsou rozděleny do různých oblastí, např. podle budov nebo pater. V přehledu přístupů je pak možné jednotlivé přístupy filtrovat právě podle oblastí.
U virtuálního terminálu je možné vybrat způsob ověření uživatele: pomocí hesla nebo PIN. U veřejného virtuálního terminálu lze u způsobu přihlášení pomocí PIN kódu také navíc nastavit, zda se při registraci přístupu vybírají uživatelé či nikoliv.
Na záložce Typy přístupů se nastavují předem definované typy přístupů.
Automatické typy přístupů ve zvolených časech předvybírají různé typy přístupů. Uživatel nemusí vybírat typ přístupu, ale rovnou může předvybraný typ přístupu registrovat.
Lze také nastavit, co se má stát v časových intervalech, kdy není definované pravidlo – buď se typ přístupu nastaví jako neznámý nebo se detekuje automaticky.
Aby uživatelé mohli čtečku používat, musí být do této čtečky přiřazeni.