Dovolená | Sick days

Stránka Dovolená | Sick days zobrazuje fond nabité a čerpané dovolené a sick days pro každého uživatele. Zároveň je možné na této stránce tyto fondy nabíjet. 

Sick days se zobrazují pouze pokud je jejich používání povoleno v AdministraceFirma – editace firmy – (Pokročilý režim) – záložka Aplikace – záložka Docházka – podzáložka Složky docházkySick day.

Fond dovolené nebo sick days se nabíjí na vybrané časové období (od – do), tradičně na celý kalendářní rok. V dalších sloupcích se potom zobrazí, kolik dní bylo převedeno z minulého časového období, kolik je nově nabito a kolik je pro dané období k dispozici celkem. Ve sloupci Čerpání je přehledně graficky znázorněno množství vybraných i zbývajících dnů.

Nahrané údaje můžete u jednotlivých uživatelů editovat , smazat , nahlížet na přehled nebo si zobrazit historii . Pokud už uživatel čerpal část dovolené nebo sick day, funkce smazat u něho chybí.

Editovat můžete vybrané časové období (od – do) a počet převedených nebo nových dní dovolené nebo sick day. Při zadávání půldne použijte desetinnou tečku, např. 11.5. Editaci můžeme využít například v případě, že zaměstnanec ukončí pracovní poměr a změní se mu tím i nárok na dovolenou nebo sick days (snížení jeho hodnoty).

Přehled dovolené / sick day
Dovolenka - Report dovolené

Kliknutím na ikonu se zobrazí roční přehled dovolené / sick day, do kterého můžete také vkládat nové plány přes ikonu plus, která se zobrazí u konkrétního dne, na který najedete kurzorem. Dny dovolené jsou označeny symbolem a dny sick day symbolem . Půlden je označen začernalým pravým horním rohem . V levém dolním rohu okna se ikonou dostanete na report dovolené, který si můžete vytisknout nebo uložit jako PDF soubor.

Ikona historie otevírá okno se všemi údaji, které byly vloženy (INS) nebo změněny (UPD) u konkrétního uživatel. Zároveň zobrazuje čas změny, sloupec, původní hodnotu, novou hodnotu a uživatele, který vložení nebo změnu provedl.

Ikonami v levém horním rohu stránky se nastavují podrobnosti k čerpání nebo převedení dovolené / sick day a vložení hromadného plánu.

Přidání dovolené / sick day

,

Dovolenou / sick day můžete počítat po hodinách nebo po dnech. Dále je možné zvolit, zda se má fond z minulého období převést automaticky nebo zda se fond k převedení vyplní ručně. Konverzí dny – hodiny určíte, kolik pracovních hodin má představovat 1 pracovní den. V kolonce Nové si nastavíte počet hodin/dnů, které může uživatel čerpat za dané časové období (Od – Do). V posledním kroku vybereme uživatele a uložíme.

Převedení dovolené / sick day

,

Pro vybrané uživatele můžete povolit převedení dovolené buď neomezeně nebo nastavit konkrétní hodnotu (v dnech nebo hodinách). Pokud převádíme něco ze starých fondů, které jsou nabité „po dnech“, je třeba si dávat pozor na to, jaký mají uživatelé, kterým nové fondy nabíjíme, denní fond. V kolonce Konverze dny – hodiny určíme kolik hodin je 1 den – toto je nastavení pro převod zbývajících dnů dovolené z předchozího roku.

Hromadný převod dovolené

Hromadný převod dovolené mohou využít zejména firmy, které nabíjí fondy na další kalendářní rok už v průběhu podzimu aktuálního roku. Nabijí tedy nové fondy a uživatelé  mohou čerpat a plánovat dovolenou na příští rok. To co zbyde z aktuálního roku se potom hromadně převede např. v lednu. Převádět můžeme i do mínusu, ale ne půl dny.

Čerpání dovolené / sick day

Uživatel o dovolenou nebo sick days žádá v záložce Plán nebo Měsíční přehled dovolené. Ze stejného místa může správce docházky přímo vkládat plány těchto nepřítomností.

Vybrání půl dnů dovolené | sick days funguje tak, že při naplánovaní prvního půl dne dovolené | sick day, se z fondu odečte jeden celý den. Při naplánovaní druhého půl dne se neodečte nic.

Půl den dovolené nebo sickday si bere automaticky počet hodin podle nastaveného ideálního denního fondu v pracovní směně. Když tento fond nastaven není, hodnota se odvíjí od hodnoty Odpracovat nastavené v editaci pracovní směny. Pokud ani tato hodnota není nastavena, automaticky se na půl den započítají 4 hodiny u jakkoli dlouhé pracovní doby. Na toto je potřeba myslet u pracovníků, jejichž pracovní doba není klasických 8 hodin.

Hromadné plánování dovolené + placeného / neplaceného volna

Tuto funkci můžeme využít například při celofiremní dovolené během vánočních svátků, letních prázdnin apod., v případě placeného volna například v období karantény.

Hromadné plánování můžete provést buď z AdministraceDovolená | Sick day nebo ze záložek Měsíčního přehledu dovolené, Souhrnného náhledu aktivit nebo z Plánovače směn – nahoře tlačítko .

Pokud chcete vložit dovolenou či jiný plán uživateli s denní pracovní dobou, je toto plánování vcelku jednoduché. Vyberete typ plánu, datum od-do a přiřadíte buď všem, nebo jen některým pracovním skupinám či uživatelům.

Plánujete-li i pro uživatele s nočními směnami, je nutné si dát pozor, jaké vyberete nastavení, kdy má dovolená začínat/končit a jak má zasahovat do pracovního plánu.

Dovolená začíná:

  • Při výběru dovolená začíná „již noční směnou“ začíná dovolená v předešlém dni, než námi vybrané datum.
  • Při výběru „po noční směně“ zůstává aktuálně vybrané datum.

Práce začíná směnou:

  • Při výběru „zasahující do dovolené“ končí dovolená v předešlém dni, než námi vybrané datum.
  • Při výběru „nezasahující do dovolené“ končí dovolená v následujiícím dni, než námi vybrané datu.