Čtečky a terminály slouží k zaznamenávání přístupů. Typy přístupů si může každý zaměstnavatel určit sám, existuje 5 přednastavených typů – příchod, odchod, pauza, služební odchod a lékař.
Systém dokáže inteligentně rozpoznat typ přístupu podle nastavené pracovní směny. V případě, že jste vedeni jako nepřítomni, je přístup u čtečky určen jako příchod. Když odcházíte v době, kdy je ve směně nastavena pauza, je přístup rozeznán jako pauza. Pokud máte schválenou žádost k návštěvě lékaře, systém při odchodu určí přístup jako odchod k lékaři.
Hardwarové čtečky
Pokud firma používá hardwarové čtečky, je potřeba nejdříve registrace autentizačních údajů, kterou Vás provede administrátor. Přístup probíhá rozpoznáním obličeje, otisku prstu, použitím čipové karty, popř. zadáním PIN kódu.
Virtuální terminály
Virtuální terminály jsou dvojího druhu – veřejné a interní. Veřejný terminál je dostupný z webového rozhraní na adrese https://sysdo.eurosat.cz/terminal, interní terminál naleznete po přihlášení v záhlaví stránky. Je možné, že máte přístup k virtuálním terminálům pouze na požádání. Neváhejte a požádejte administrátora o povolení.
Pokud administrátor žádost schválí, ve virtuálních terminálech registrujete přístupy ručně po přihlášení (zadáním uživatelského jména a hesla či PINu).
Mobilní aplikace
Dalším způsobem, jak zadávat své přístupy, je s pomocí mobilní aplikace SYSDO. Najdete zde přehled přítomnosti i zobrazení nastavené směny.